Komunikat - ZASADY BEZPIECZEŃSTWA
Korzystając z bankowości internetowej lub aplikacji mobilnej zawsze przestrzegaj podstawowych zasad bezpieczeństwa. Nie daj się zaskoczyć!
- Korzystaj zawsze z aktualnego systemu operacyjnego oraz z aktualnych aplikacji. Zabezpiecz swój komputer aktualnym oprogramowaniem antywirusowym.
- Korzystaj z poprawnych, czyli trudnych do rozszyfrowania haseł do komputera i do bankowości internetowej. Silne hasło powinno składać się z co najmniej 8 znaków, zawierać wielkie i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne. Nie zapisuj haseł ani ich nie przekazuj innym osobom.
- Ustal bezpieczne limity przelewów internetowych i płatności kartą. Łatwo je zmienisz w bankowości elektronicznej.
- Korzystaj z bankowości elektronicznej na własnym sprzęcie i w miejscu z zaufanym Internetem. Unikaj logowania w miejscach typu kino, kawiarnia, publiczne hot-spoty.
- Zawsze po zakończeniu korzystania z bankowości internetowej klikaj w przycisk „Wyloguj”.
- Logując się na stronę bankowości internetowej, sprawdź poprawność adresu i szyfrowanie połączenia (adres powinien zaczynać się od https://... a obok powinien być widoczny symbol zamkniętej kłódki).
- Zawsze zwracaj uwagę na komunikaty o błędach certyfikatów wyświetlane przez przeglądarkę internetową. Zrezygnuj z transakcji, jeśli cokolwiek wzbudzi Twoje wątpliwości.
- Nie instaluj na swoim komputerze programów z nieznanych źródeł.
- Na komputerze korzystaj z klawiatury ekranowej wprowadzając hasło.
- Czytaj nasze komunikaty na temat bezpieczeństwa – bądź na bieżąco!
- Śledź informacje oraz komunikaty przesyłane na Twoją skrzynką w systemie bankowości elektronicznej.
- Zgłaszaj do Banku próby podszycia się pod bank.
- Złodzieje mogą podjąć próbę włamania do Twojego komputera lub telefonu także wtedy, kiedy Ty nie jesteś zalogowany do banku, a np. sprawdzasz swoje maile lub przeglądasz strony internetowe.
Dlatego:
- Nie otwieraj maili od nieznanych nadawców, nie klikaj w załączniki do wiadomości czy smsów, które wydają Ci się podejrzane (np. pochodzą od firmy kurierskiej, chociaż niczego nie zamawiałeś w sklepach internetowych albo od dostawcy energii, z którym nie masz podpisanej umowy).
- Nie klikaj w linki prowadzące do stron rzekomo aktualizujących Twoje certyfikaty bezpieczeństwa lub system transakcyjny – bank NIGDY o to nie prosi w mailach.
- Uważaj na wiadomości, w których ktoś prosi Cię o dopłatę do jakiejś transakcji – upewnij się, najlepiej dzwoniąc do danej osoby lub firmy, czy prośba jest prawdziwa.
- Nie wysyłaj kodów BLIK nawet osobom znajomym, które proszą Cię o to przez Facebooka, messangera lub inny serwis społecznościowy, najlepiej zadzwoń i zapytaj, czy rzeczywiście ktoś miał do Ciebie taką prośbę.
- Jeśli ktoś dzwoni do Ciebie podając się za Pracownika Banku, jeśli otrzymujesz wiadomości, których nadawcy podszywają się pod Bank lub po prostu coś Cię zaniepokoiło w związku z przelewami, zadzwoń do Banku.
W przypadku utraty, kradzieży, wejścia w posiadanie lub podejrzenia wejścia w posiadanie środków dostępu do systemu bankowości elektronicznej przez osobę nieuprawnioną należy zgłosić w banku dyspozycję zablokowania dostępu do systemu bankowości elektronicznej.
Dyspozycja może być złożona pisemnie w placówce Banku lub telefonicznie pod numerem telefonu Banku +48 32 285 73 43.