Przeciwdziałanie Praniu Pieniędzy

Na podstawie Ustawy z dnia 1 marca 2018. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu w Banku Spółdzielczym w Tworogu prowadzona jest identyfikacja Klientów przy:

1. nawiązywaniu stosunków gospodarczych;

2. przeprowadzaniu transakcji o równowartości 15 000 euro lub większej, bez względu na to, czy transakcja jest przeprowadzana jako pojedyncza operacja, czy kilka operacji, które wydają się ze sobą powiązane, lub

3. wykonywaniu transakcji, która stanowi transfer środków pieniężnych na kwotę przekraczającą równowartość 1000 euro;

Informujemy, iż pracownicy Banku Spółdzielczego w Tworogu mają prawo do żądania okazania i sporządzania kopii dokumentów tożsamości, pozwalających na identyfikację i weryfikację klienta  oraz osób upoważnionych do działania w imieniu klienta w każdym przypadku nawiązywania relacji lub realizacji transakcji okazjonalnej oraz prawo do żądania okazania wskazanych dokumentów przy realizacji pozostałych transakcji.

W przypadku odmowy okazania dokumentów, pozwalających na dokonanie czynności, o których mowa powyżej pracownik ma obowiązek odmówić nawiązania relacji lub realizacji transakcji.

 

W przypadku zlecenia dokonania przez Banku transakcji okazjonalnej, proszę pamiętać o dokładnym uzupełnianiu wymaganych danych na druku „polecenia przelewu/wpłaty gotówkowej”:

– numer rachunku odbiorcy,

– pełną nazwę/imię i nazwisko odbiorcy,

– imię i nazwisko zleceniodawcy,

– pełny adres zleceniodawcy miasto, nazwa ulicy z numerem domu i lokalu.

 

Informujemy ponadto, że Bank ma obowiązek stosowania środków bezpieczeństwa finansowego, określonych w Ustawie z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu. 

W związku z tym pracownicy Banku mają obowiązek pozyskiwania od Państwa informacji o źródle pochodzenia środków, w tym przy realizacji wpłat gotówkowych. Ponadto, w przypadkach wskazanych w procedurach, konieczne jest przedstawienie przez Państwa dokumentu potwierdzającego źródło pochodzenia środków.

Pracownik Banku ma prawo odmówić przyjęcia wpłaty gotówkowej w przypadku braku informacji wskazującej źródła pochodzenia środków lub dokumentów je potwierdzających.